سد دز پُر شد | احتمال افزایش خروجی سد دز وجود دارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آزادراه تهران شمال مسدود شد + علت (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است
سرخط خبرها

طرز تهیه دونات پفکی ساده با شیره و تزئین مخصوص + عکس

  • کد خبر: ۲۲۱۵۵۷
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱
طرز تهیه دونات پفکی ساده با شیره و تزئین مخصوص + عکس
بافت پفکی دونات یکی از موارد قابل توجه در پخت آن است که با هر دستوری به آن نمی‌رسید.

شهرآرانیوز - دونات از خوراکی‌های محبوب و لذیذ بین ما ایرانی‌هاست که کوچک و بزرگ هم نمی‌شناسد. دونات را می‌توانید در دورهمی‌ها سرو کنید، همچنین می‌توانید با دستور زیر به عنوان منبع درآمد هم به آن نگاه کنید. پخت دونات نیازمند صبر و حوصله است و پخت آن به دلیل استراحت ۱ و نیم ساعته که باید به خمیر بدهید، تقریبا ۴ تا ۵ ساعت وقت می‌برد.

مواد لازم برای تهیه خمیر دونات پفکی

آرد: ۴پیمانه

شیر: نصف پیمانه

کره: ۳۵ گرم

شکر: ۱/۲ پیمانه

خمیر مایع: یک قاشق غذاخوری

آب داغ: ۱/۳ پیمانه

تخم مرغ: ۱عدد

وانیل: نوک قاشق مرباخوری

روغن سرخ‌کردنی: به مقدار لازم

شکلات تخته‌ای: به مقدار لازم

ترافل: به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه شیره روی دونات

شیر: یک لیوان

شکر: ۳لیوان

وانیل: نصف قاشق مرباخوری

نمک: نصف قاشق مربا خوری

طرز تهیه دونات پفکی

مرحله۱

آب داغ و ۱ قاشق از شکر‌ها را در ظرفی ترکیب می‌کنیم و هم می‌زنیم؛ سپس خمیرمایه را اضافه می‌کنیم و روی ظرف یک در قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم ۱۰ دقیقه بماند تا عمل بیاید.

خمیر مایه

مرحله ۲

در ظرف دیگری، شیر و شکر و کره را می‌ریزیم و روی حرارت یا داخل مایکروویو قرار می‌دهیم تا کمی گرم و مخلوط شوند. دقت کنید شیر نباید جوش بیاید یا خیلی داغ شود، فقط گرما در حدی باشد که کره آب شود و شکر حل شود.

مرحله ۲

تخم مرغ و وانیل را هم می‌زنیم و به مواد شیر اضافه می‌کنیم؛ سپس خمیر مایه عمل آمده را به بقیه مواد اضافه می‌کنیم.

مواد دونات

مرحله۳

در این مرحله بعد از الک‌کردن آردها، نصف آن‌ها را به مواد اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم. بقیه‌ی آردها را حین هم‌زدن کم‌کم تا زمانی که خمیر به دست نچسبد اضافه می‌کنیم؛ بعد از اینکه کمی بافتشان سفت شد از دستمان برای هم زدن استفاده می‌کنیم تا جایی که به بافت موردنظر برسیم.

خمیر دونات

مرحله۴

خمیر به‌دست‌آمده را روی سطح کار یا پشت یک سینی می‌ریزیم و با کف دست خوب وَرز می‌دهیم و به سطح کار می‌کوبیم تا بافتش لطیف و نرم شود.

بعد از ورز دادن، کف ظرف مناسبی را روغن می‌مالیم و کمی آرد می‌پاشیم، سپس خمیر را داخل ظرف و در جای گرم، به مدت ۱ونیم ساعت می‌گذاریم و روی آن را می‌پوشانیم تا ور بیاید.

برای بهتر ور آمدن حتما ظرف را در جای گرم قرار دهید.

خمیر دونات

مرحله ۵

بعد از ور آمدن خمیر، آن را روی سطح کار می‌ریزیم و دوباره ورز می‌دهیم. سپس خمیر را دو قسمت می‌کنیم و با استفاده از وردنه آن را صاف می‌کنیم.

در ادامه با استفاده از کاتر مخصوص دونات یا سر لیوان، قالب می‌زنیم.

کاتر دونات

مرحله۶

کاغذهای روغنی‌ را به تکه‌های کوچک تقسیم می‌کنیم و روی آن‌ها آرد می‌پاشیم؛ سپس طرح‌های دونات را جدا و روی کاغذهای روغنی‌ قرار می‌دهیم و آن‌ها را روی سینی می‌چینیم و رویشان را با پارچه نم‌دار می‌پوشانیم و به مدت ۱۵ دقیقه زمان می‌دهیم تا استرحت کنند.

کاتر دونات و خمیر

طرزتهیه دونات پفکی ساده + شیره و تزئین مخصوص + عکس

مرحله ۷

در این مرحله روغن را در ظرفی گود می‌ریزیم و می‌گذاریم داغ شود؛ سپس با شعله متوسط رو به کم، دونات‌ها را سرخ می‌کنیم.

بعد از سرخ‌کردن دونات‌ها، آن‌ها را روی دستمال آشپزخانه می‌گذاریم تا روغن اضافی‌شان گرفته شود.

دونات خانگی

تزئین دونات‌ها

طرز تهیه شیره روی دونات

شیر و شکر و وانیل و نمک را داخل ظرف مناسب می‌ریزیم و روی حرارت متوسط می‌گذاریم تا کامل حل و شیره‌ای شوند. اگر بخواهیم موادمان رنگی شود، می‌توانیم از رنگ خوراکی استفاده کنیم.

درهمین حین مواد را هم بزنید، ۵ تا ۷ دقیقه کافی‌ است.

بعد از کامل‌شدن پخت، مواد ما حالت رقیق‌تری دارند و اگر کم‌شکر‌تر دوست داشته باشیم، تا مواد گرم است دونات‌ها را داخل مواد می‌غلتانیم ولی اگر حالت شکرکی و شیرین‌تری بخواهیم، باید بگذاریم مواد خنک شوند تا به غلظت دلخواهمان برسند.

شیره روی دونات

مایع روی دونات

تزئین دونات‌ها با شکلات

به شکلات‌های تخته‌ای یا سکه‌ای، یک قاشق روغن و دو قاشق شیر اضافه و به صورت بنماری آبشان می‌کنیم؛ سپس، یا کامل یک طرف دونات‌ها را داخل شکلات‌ها می‌غلتانیم یا با قاشق روی دونات‌ها رد می‌اندازیم؛ همچنین می‌توانیم شکلات‌ها را داخل قیف بریزیم تا رد‌های یکدست‌تری روی دونات‌ها بیاندازیم.

دونات خانگی

نکات پخت دونات پفکی

  • دقت کنید ممکن است باتوجه به نوع آردتان، نیاز باشد آرد بیشتر یا کمتری اضافه کنید، پس آرد را تا وقتی خمیر به دست نچسبد اضافه کنید تا سفت نشود.
  • ور آمدن خمیر بستگی به مواد دارد و می‌تواند زمان کمتر یا بیشتری لازم داشته باشد.
  • کاغذ روغنی برای این است که بعد از ور امدن ۱۵ دقیقه‌ای خمیر، به راحتی آن‌ها را از کاغذ جدا کنید تا شکلشان به هم نریزد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->